BLOGARCHIEF







zondag 16 maart 2014

Ringsnaveleend. Broekpolder - Vlaardingen. 16 maart 2014.

De waarneming van deze Noordamerikaanse dwaalgast trok vandaag nog veel vogelaars naar de plas. Helaas kwam de eend niet echt dichtbij, zodat het maken van een fraaie foto niet haalbaar was. De vogel heeft zich aangesloten bij Tafel- en Kuifeenden
Naast deze fraaie dwaalgast zwemmen er nog tallzoze anderen soorten op de plas. We zien Tafeleend, Kuifeend, Dodaars, Slobeend, Geoorde Fuut en een vrouwtje Brilduiker. Vanuit het aangrenzende bos horen we Tjiftjaf, Boomkruiper, Grote Bonte Specht, Vink, Zanglijster en Winterkoning. En dan vliegt er Tureluur over. 


Ringsnaveleend ( Aythya collaris) / Ring-necked Duck. Broekpolder Vlaardingen. 
Ringsnaveleend ( Aythya collaris) / Ring-necked Duck. Broekpolder Vlaardingen. 

2 opmerkingen:

  1. Boudewijn Schreiner17 maart 2014 om 05:14

    Mooie waarneming van deze zeldzame soort.
    Het eendje staat er mooi herkenbaar op.
    Ook leuk dat je nu goed het verscil kan zien met het mannetje kuifeend.
    groet,
    Boudewijn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik voel me echt een cultuurbarbaar André en Muriel want wij hadden deze eend ook al een keer gefotografeerd. Het viel met toen ook op en ik dacht alleen maar van: Waarom heeft die kuifeend zou zo'n band om z'n snavel. Nooit geweten dat dit ook nog eens om een bijzondere eend zou gaan. Ik ben al druk aan het zoeken of ik hem nog ergens heb staan.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen